Eğitim İş Samsun Şubesi
 
24 KASIMLARDA ÖVGÜ DEĞİL, SORUNLARIMIZA ÇÖZÜM BEKLİYORUZ.

24 KASIMLARDA ÖVGÜ DEĞİL, SORUNLARIMIZA ÇÖZÜM BEKLİYORUZ.

23 Kasım 2019 01:41 | 1593 kez okundu

24 KASIMLARDA ÖVGÜ DEĞİL, SORUNLARIMIZA ÇÖZÜM BEKLİYORUZ. 

 

24 Kasım Öğretmenler Günü sıradan birgün değildir.

Biz öğretmenler olarak, okullarımızda  günün anlam ve önemine vurgu yapan çeşitli etkinliklerle Öğretmenler Günümüzü her yıl olduğu gibi kutlama etkinliklerimize devam ediyoruz.

Yaşanan bütün zorluklara, ekonomik sorunlarımızı rağmen umudumuzu yarınlara taşımaya ve daha iyi koşullarda çocuklarımıza eğitim ve topluma da bir mesaj verme adına her okulda, kasabada , ilçede ve çeşitli platformlarda öğretmen sorumluluğumuzu gereği olarak 24 Kasım Öğretmenler Günümüzü kutluyoruz. 

Biz Mustafa Kemal Atatürk'ün baş öğretmen olarak kara tahta başına geçerek , cehalet son vermek üzere başlattığı çağdaşlaşma ve Anadoluda yükselen cumhuriyetin aydınlanma mücadelesini sonuna kadar sürdürme kararlılığı içerisinde görevimizi başındayız. 

Karanlıkları bilimin ışığının aydınlattığı okullarımızda,   üniversitelerimizde ve bütün eğitim kurumlarında ve  her yerde  varız.

   Çağdaşlaşma ve insanca yaşama, eşit yurttaşlık haklarımız için, hak, hukuk ve adaletin sağlanması için,toplumu ayrıştırıcı değil,birleştirici çağdaş bilimsel eğitim için çocuklarımızın gençlerimizin geleceği için , cumhuriyetin kurucu iradesi ve amaçları doğrultusunda yetişmiş bir toplum için, mücadelemizi sürdürme kararlılığı içinde olmaya dün olduğu gibi yarın da devam ettireceğiz.

 

Öğretmenler ve eğitim çalışanlarımız tamamı için taleplerimiz:

 

    Eğitim-İş sendikası olarak; yaşanan son toplu sözleşme süreci de dahil gerçek taleplerimiz ne yazıkki  gündeme getirilmediğini gördük.Bu doğrultuda toplu sözleşme öncesinde var olan, ücretli öğretmenlik, sözleşmeli öğretmenlik ve torpil olduğu herkes tarafından kabul edilen mülakatları gündeme taşımaya her platformda anlatmaya devam ediyoruz. Mülakatlar sonucunda bütün umutlarını yitirip intihar eden öğretmenlerimiz sayısı her geçen gün arttığını görüyoruz. Öğretmen yetiştirme ve istihdam şekli konusundaki sorunlarımızın çözülemediği bir süreç var.Buortak taleplerimiz dışında biz öğretmenler ve eğitim çalışanlarımız memurlarımız, her türlü  veri hizmetleri ve yardımcı personeli dahil kamunun bütün diğer kesimlerinde çalışan mühendis, polis, din görevlisi, vaiz   yine işçi statüsündeki  bütün çalışanlardan  yüzde elliden fazla düşük maaşlarla çalışıyoruz.Çok zor ekonomik koşullar altında görev yapıyoruz.Bu sorunumuz ivedilikle çözülsün istiyor.Devletkamuda dengesiz maaş dağılımını ortadan kaldırmak için "eşit işe eşit ücret"düzenlemesi olarak bilinen  666 sayılı KHK yi2011 yılında yayımlamış. Bu düzenlemede hiçbir ek ödeme alamayan öğretmenlerdir.Yine aynı şekilde yeterli artışı alamayan memurlarımızdır.  Yayımladığı tarihlerde yetkiyi alan ve bugün de yetkili olan sendika o günlerde basına da yansıdığı şekliyle toplu sözleşme sürecinde bu hakkımızı alacağımızı ifade etmişlerdi.Aradan 7 yıl dört toplu sözleşme geçti.Ek ödeme kaybımızı birkez dahi gündeme getirmediklerini görüyoruz. O günlerde hiç müdahale etmemiş olsalardı bu gün bu duruma olmayacaktık.  Bir sendika seçimi  bizi kamunun bütün çalışanlarının en alt sırasına getirdi.  Bugün itibarı ile durum eğitim çalışanlarının aleyhine her geçen gün aradaki fark yüzdelik zamlarla artarak devam etmektedir.O nedenle Eğitim-İş olarak biz bütün öğretmenlerimizin ve eğitim çalışanlarının hak ettiğine inandığımız bu düzenlemelerin 24 Kasım Öğretmenler Gününde bütün eğitim çalışanlarımız adına talep ediyoruz.Yine kariyer basamakları düzenlemesinin bir an önce  yapılmasını istiyoruz.Yine her kademedeki kamu çalışanına 600 ek gösterge talebini acilen çıkarılmasını ve adaletli ek ders ücret yönetmeliği düzenlemesini sayın Milli Eğitim Bakanımız Ziya Selçuk'tan bekliyoruz.24 Kasımda  tüm eğitim çalışanlarımıza nasihat değil, hamaset değil, bu düzenlemelerin yapılmasını talep ediyoruz.

SORUNLU EĞİTİM SİSTEMİYLE ÇAĞIN GERİSİNDEYIZ. 

12 yıllık zorunlu eğitimin 2012 yılında uygulamaya konulmasıyla bu güne kadar hiçbir alanda başarısı olmayan bu sistem ivedilikle değiştirilmelidir. Yerine öğrencilerimizin yetenekleri doğrultusunda yetiştirilmesi için, uygulamalı,üretime dönük eğitimin modeli olan ve dünyada örnek alınan  köy enstitüsü  deneyimimizden kaynaklı çağın ihtiyaçlarına uygun  ülkemizi bilim alanında öne çıkaracak  eğitim modelleri ile yetiştirmeliyiz. Ezberci eleyici sınav sistemleri ile öğrencilerimize başarısız damgası vuran yapıyı değiştirmeliyiz.Her mesleğin ihtiyaç duyduğu sayı dikkate alınarak, mesleki ve yüksek öğretim planlaması yapmalıyız.Çocuğu,gençleri ve velisini müşteri gibi gören bilimsellikten uzak eleyici, ezberci ve parası olanın ayıran  ayrıcalık sağlayan elite edici bu sistemden gençlerimizi kurtarmalıyız. Cemaat, tarikat ve siyasal İslamcı vakıf yapılanmalarını okullardan uzaklaştırmalıyız.Okullarımızasiyaset sokan bu yapıların  yurtlarına öğrencilerimiz teslim etmeden özgür iradesiyle,  bilgisiyle kendi kararlarını verebilen bir gençlik yetiştirmeliyiz.Devlet öğrencisini bu yapılara muhtaç etmemelidir.Bu bağlamda sanatın sporun , müziğin ve bilimsel çalışmaların yapılabildiği ihtiyaç sahibi öğrencilerimizin barınma ve sağlıklı beslenmesi ve gelişimi için gerekli olan tam donanımlı okullarımızı yeniden kurmalıyız. 

Bu düşüncelerimizle 24 Kasım Öğretmenler Günümüz kutlu olsun.

(0) Yorum

Güvenlik * Ad Soyad

Son Yorumlananlar